Pages

Saturday, June 19, 2010

KELEBIHAN DOA SELEPAS AZAN



Daripada Jabir bin Abdullah r.a, Nabi Muhammad S.A.W bersabda :
“ Siapa yang berkata (berdoa) selepas mendengar azan: Ya Allah, Tuhan bagi seruan (tauhid) ini yang sempurna dan solat yang didirikan; berikanlah kepada Muhammad kedudukan dan kelebihan yang tinggi dan tempatkannya di tempat yang terpuji yang telah Engkau janjikan”; maka ia berhak mendapat syafaatku pada hari kiamat”
(Riwayat al-Bukhari)
Masya-Allah, hebatnya doa selepas azan…. Di akhirat kelak, dalam keadaan kucar- kacir, semua manusia dari Zaman Adam hingga manusia terakhir hidup atas bumi ni, tak akan menghiraukan orang di sekelilingnya… termasuk makwe n pakwe dia dulu, semua manusia x dpt nk bagi ptolongan melainkan SEORANG manusia agung.. yakni, Muhammad S.A.W….
So, Nabi kita yang orang panggil Baginda sebagai Al-Amin dah bg jaminan tuk syafaat Baginda, x kan kita nk Persia-siakan pertolongan manusia Agung ini… klu kita tidak menghiraukan tawaran ini, samalah seperti kita menolak tawaran dari seorang raja…bahkan tawaran Nabi kita ni lebih besar dari duit RM1,000,000,000…..(infinity)
Ape tawarannya?? Iaitu tolong bg kita msk syurga… contohya harga tiket RM5, x kira la tiket ape pn… tp kita just ada RM4.50, so ada org tambah RM0.50…so cukup la RM5.00…so, dpt la kita beli tiket tu…sama jugak mcm syafaat Nabi kita, Baginda akan tambah sedikit kekurangan pahala tuk kita tuk msk syurga.. so, sape2 yg tengah main Game ke, Study ke or what ever u do, pause jap n bace a doa lepas azan ni….Insya-Allah, x rugi pape pn…
#(‘_^)#

1 comments:

Mujahid89 said...

Salam...hm...bagus artikel ni...
guru sy ada pesan...lapas azan je doa...
waktu 2 terbuka luas pintu langit...
stkt yang sy dgr la....sy ni krg pndgrn skit...
wallahualam...
:)

Post a Comment

 
Copyright 2010 Clash Between Two Ways??. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase